L'APOSTA HISTÒRICA DE PATEK PHILIPPE PEL RELLOTGE FEMENÍ

El món de la rellotgeria s'ha associat sovint al gènere masculí, sobretot quan el rellotge presenta complicacions tècniques. Són moltes les marques que han centrat els seus esforços a complaure només les nines dels homes i han deixat les peces femenines en un segon pla. No és el cas de Patek Philippe. Des dels seus inicis, les dones han tingut un lloc molt especial als rellotges de la marca suïssa.

 


A principis de 1840, la companyia ja creava els seus primers rellotges de butxaca exclusivament per a senyores que sovint anaven decorats amb pintures o esmalts. Al museu de Patek Philippe a Ginebra es poden veure algunes d'aquestes peces tan exclusives. A l'exposició Universal de Londres, el 1851, la Reina Victòria figura entre els visitants que admiraven els primers rellotges del món sense clau, que el llavors Patek, Czapek & Cie. havia creat per a senyores. L´interès de la monarca per aquestes peces genera una gran expectació.

 


1868 és una data clau per a la marca i per al món de la rellotgeria en general. Patek Philippe va crear el primer rellotge de polsera suís. Era per a una dona: la comtessa hongaresa Koscowicz. L'aposta pels rellotges femenins de la marca no es va quedar aquí i, el 1916, es va endinsar també al món de les complicacions. Aquest any va presentar el seu primer rellotge de polsera complicat per a senyora, una repetició de cinc minuts. Òbviament, l'excel·lència mecànica ha d'anar acompanyada de l'estètica en els barems exigents de Patek Philippe. Al llarg de la seva història, la marca ha anat satisfent la demanda de totes les clientes que han volgut sentir el plaer de lluir també un dels seus elegants rellotges, sovint realçats amb detalls encantadors, com ara esferes de mareperla o diamants encastats. Els diamants són un exemple d'una tasca artesanal noble molt visible. A Patek Philippe, tots els aspectes del treball han d'assolir els estàndards més alts de perfecció i artesania. Només unes dimensions exactes, una simetria impecable i una faceta perfecta accentuaran la brillantor i la lluminositat d'un diamant i us oferiran en conjunt un tacte suau.

 


El segle xx va acabar amb el llançament d'una col·lecció dissenyada exclusivament per al públic femení, amb dotzenes de combinacions per portar a tots els escenaris, gràcies a les seves línies diàfanes i contemporànies. Es tracta de Twenty~4, inspirada en l'Art Déco i caracteritzada per la seva singular caixa rectangular il·luminada per dues fileres de diamants. Uns anys més tard, el 2018, aquesta col·lecció es complementa amb un nou model amb moviment mecànic de càrrega automàtica, caixa rodona i esfera, molt llegible. Uns models que conjuguen l'estil i el domini tècnic alhora que encarnen la cinquena essència de l'elegància femenina.

 


Entre els dos models de la col·lecció Twenty~4, Patek Philippe segueix amb la innata vocació de seguir marcant les pautes de la rellotgeria femenina amb peces que combinen la bellesa exterior amb complicacions rellotgeres al seu interior. El 2009, Patek Philippe crea el primer cronògraf de corda manual manufacturat per la marca, 7150/250R amb el moviment CH-29-535 PS. Dos anys més tard, l'aposta s'intensifica amb la primera repetició de minuts per a dona, el 7000R, i l'any següent amb el primer calendari perpetu per a senyora, el 7140. També segueix introduint complicacions com ara Fases de Lluna, Hores Universals, Travel Time en models fermament femenins de col·leccions com Calatrava, Gondolo, Aquanaut o Nautilus.

 


La dedicació i el mestratge de Patek Philippe a la tasca d'anar introduint sofisticacions tècniques rellotgeres en models femenins, dècada rere dècada, ha anat despertant el creixent interès d'un públic que lloa i valora aquesta disposició. Ningú com Patek Philippe pot sentir l'orgull de portar a l'ADN una ferma aposta per l'alta mecànica rellotgera en models per a senyora des dels seus inicis.

 

,